top of page

Ä°ç Mimarlık

(Lisans Programı)

Ä°ç Mimarlık, günümüzde farklı gereksinimler için iç mekanların düzenlenmesinin çok ötesinde, algısal ve davranışsal boyutların giderek öne çıktığı, disiplinlerarası bilimsel araÅŸtırma alanları oluÅŸturan, mekan – insan iliÅŸkisi üzerine yeni kavrayışların ve kuramların geliÅŸtirildiÄŸi çok hızla deÄŸiÅŸen ve geliÅŸen bir alan pozisyonuna gelmiÅŸtir. Ä°ç Mimarlık Programımız bu perspektiften bakarak eÄŸitimin merkezine mekan tasarımı üzerine eleÅŸtirel bakış açıları geliÅŸtirmeyi yerleÅŸtirir. Program, öÄŸrenciye disiplinlerarası araÅŸtırma ve tasarlama prensiplerini aktarmayı ve sanat, tasarım ve mimarlık bilgilerini çok farklı iç mekan tasarım uygulamalarına yönelik olarak bir araya getirme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.  ÖÄŸrencilerimizin, programı tamamlayarak, mekan üretim ve tasarımını bir toplumsal ve etik pratik olarak benimseyen; yenilikçi düÅŸünebilen ve üretebilen, disiplinler arası iÅŸbirliklerine açık; çevreye ve yerel deÄŸerlere duyarlı; yaratıcılık, giriÅŸimcilik ve liderlik özelliklerini araÅŸtırma yeterlilikleri ile birleÅŸtirerek uygulayabilen;  entelektüel bireyler olarak mesleÄŸe adım atmaları amaçlanmaktadır.

 

Ä°ç Mimarlık programı hedeflediÄŸi profildeki Ä°ç Mimarları yetiÅŸtirebilmek için ile stüdyo temelli bir eÄŸitimi benimser ve düÅŸünme, tasarlama ve yapma becerilerini destekleyecek süreçleri ön plana çıkarır. Ä°ç Mimarlık Programının öÄŸrencilere sunduÄŸu eÄŸitim programı yaratıcılığı besleyen, iddialı, birlikte ve uygulamalı öÄŸrenmeyi saÄŸlar.

 

Haftanın 3 gününe yayılan yoÄŸun proje stüdyosu bütüncül olarak ele alınan Ä°ç Mimarlık Programının omurgasını oluÅŸturur.  Proje stüdyosu tasarım ile ilgili bireysel, sosyal, çevresel, politik ve yapısal konuların entegrasyonunun yapıldığı ortam olarak eÄŸitimin merkezinde yer almaktadır. Böyle bir süreçte öÄŸrenciler kiÅŸisel farklılıkları ve donanımlarını geliÅŸtirirken; öÄŸretim üyesi klasik anlamdaki öÄŸretmenin ötesinde mentor olmayı benimser. Ä°ç Mimarlık eÄŸitiminin temeli olarak gördüÄŸümüz stüdyo kültürü öÄŸrenciler ile öÄŸretim üyelerinin iliÅŸkisi ile sınırlı deÄŸildir. Stüdyo ortamı öÄŸrencilere destek veren, bireysel öÄŸretimi merkez alan ve aynı zamanda takım çalışmasına dayanan bir ortam olarak kurgulanmıştır. ÖÄŸrencilerimizin programımızın ilerlemesinde ve stüdyo kültürünün oluÅŸturulmasındaki karar alma mekanizmalarına da katkıda bulunurlar ve gelecekte üstlenecekleri yaratıcı ve kurgulayıcı rollere hazırlanırlar.

 

Proje stüdyosu hem mekan hem hem de kurgu olarak uygulamalı çalışmalar ile iç içedir.  ÖÄŸrencilerin lazer ya da CNC kesimleri ve üç boyutlu baskıları gerçekleÅŸtirebildikleri FADALAB, detay ve maket çalışmaları için kullandıkları Maket Atölyesi tasarım stüdyosunun yanında yer alır ve aktif biçimde kullanılır. Malzeme ve detay dersi olan ve uygulamalı olarak kurgulanan DO3 (Design, Draw, Do) kapsamında gerçek malzemeler ve detaylar ile 1/1 ölçekte kısmi yapı modeli inÅŸa ediyorlar.  Farklı kurumlar ile yaptığımız iÅŸbirlikleri sonucu her yaz yapılan Tasarla ve Yap stüdyosu (DBS)  içinde öÄŸrencilerimiz gerçek problemler ve uygulamlar üzerinde çalışma olanağı buluyorlar. Tasarla ve Yap stüdyosu mimarlığın ve iç mimarlığın toplum ve çevre gereksinmelerine çözüm üretebilmesi amacına yönelik olarak çalışmaktadırlar. Fakültenin ilk senesinden beri yürüttüÄŸümüz Tasarla ve Yap! programı aracılığı ile, mimarlık ve iç mimarlık öÄŸrencilerimiz dört yılda birlikte toplam 17 projeyi öÄŸrencilerimiz kendileri tasarlayarak inÅŸa ettiler. Bu sayede, tüm öÄŸrencilerimiz yaparak öÄŸrenmenin ve hemen ilk yıldan mesleki deneyim edinmenin yanı sıra, topluma tasarım aracılığı ile katkıda bulunma ÅŸansına da sahip oldular. Fakültenin bu özgün programı öÄŸrencilerin öÄŸrenimleri sırasında yurtdışı staj bulmalarına ve yüksek lisans baÅŸvurularında büyük avantaj saÄŸlamakta. ÖÄŸrenciler stajlar ve tasarla ve yap stüdyosu gibi  proje stüdyosunda da iç mimarlık pratiÄŸi içindeki bulunan proje stüdyosu ve ders yürütücüleri ile birlikte çalışma olanağı bulurlar. Proje stüdyoları ile zorunlu ve seçmeli dersler programın bütününde  iç mimarlık mesleÄŸin çeÅŸitlenen açılımlarını öÄŸrencilere yansıtır. MesleÄŸin farklı özelleÅŸmiÅŸ alanları, bu konuda deneyime ve iÅŸ ağına sahip sahibi öÄŸretim üyeleri tarafından zorunlu ve  seçmeli derslerde öÄŸrenciler ile tanıştırılır.  Böylelikle öÄŸrencilerimiz kazandıkları eleÅŸtirel bakışı ve yaratıcı tasarım deneyimini kullanarak ÅŸekillendirecekleri bireysel çalışma alanlarını  mesleklerine adım atmadan tanıyabilir ve seçebilirler. 

Ders Programı

 

Ders Kodu / ECTS Formu

 

Ders Adı / Ders Programı

 

ECTS

 

ÖnÅŸart

 

1. Dönem

Görsel İletişim I
Tasarımda Etik
Tasarım Karşılaşmaları
Akademi Amaçlı İngilizce I
Türk Dili ve Edebiyatı I

 

        12

 

        4

 

        3

 

        3

 

        2

 

        4

 

        2

 

2. Dönem

Akademi Amaçlı İngilizce II
Türk Dili ve Edebiyatı II
Tasarla Yap! Stajı

 

        12

 

        4

 

    ARC 101

 

  FADA 111

 

        4

 

        3

 

        4

 

        2

 

        1

 

3. Dönem

İç Mimari Tasarım I
Teknoloji ve Mekan I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

 

        12

 

    ARC 102

 

        6

 

        5

 

        5

 

        2

 

4. Dönem

Detay Tasarımı ve Malzeme I (TECH)
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

 

        12

 

        6

 

    INT 201

 

   FADA 211

 

        5

 

        5

 

        2

 

5. Semester

Mobilya Tarihi ve Tasarımı
Detay Tasarımı ve Malzeme II (TECH)
İç Mekan Tasarımında İletişim
Seçmeli

 

        10

 

    INT 202

 

        5

 

        5

 

        5

 
    FADA 211

 

        5

 

6. Dönem

Mekan ve Teknoloji II (TECH)
Seçmeli
Seçmeli
Staj

 

        10

 

    INT 301

 

        5

 

        3

 
    FADA 211

 

        5

 

        5

 

        2

 

7. Dönem

Seçmeli
Seçmeli
Seçmeli
Seçmeli

 

        10

 

    INT 302

 

        5

 

        5

 

        5

 

        5

 

8. Dönem

Seçmeli
Seçmeli
Seçmeli
Staj

 

        10

 

        3

 

    INT 401


    INT 202

 

        5

 

        5

 

        5

 

        2

- En az 4 fakülte seçmeli dersi baÅŸarı ile tamamlanmalıdır.

 

 

Seçmeli Dersler

bottom of page