top of page

Legere

2021

Tasarım ve Uygulama Ekibi:

Ahmet Gürsoy, Ahmet Nabi Özdemir, Ali Pala, Aydın Berkay Yılmaz, Bensu Duru, Deniz Atıcı, Dilara Yıldız, Ece Gürü, Eda Erim, Ekin Nakip, Gülce Çevik, İdil Çıplak, Karsu İlhan, Kayra Suner, Ozan Utku Yılmaz, Sibel Ceylan, Tan Nuhoğlu, Yade İlke Baş, Yaren Aslan, Yiğit Alp Tepe, Zeynep Su Özdemir

Proje Yürütücüleri:

Ozan Avcı, Şebnem Yücel, Zeynep Aydemir

Project Asistanları:

Begüm Nar, Berfin Az, Elif Lahor, Enes Kaya, Sümeyye Nur Öztürk

Uygulama Desteği:

Proje Destekçileri:

Latin word Legere means to gather, to read, and lightness. The design proposal is shaped by these three features.
Legere is a modular library unit for preschool children designed for Nazimiye Kindergarten in Tunceli.
The design aims to provide a communal space where children can develop social communication skills alongside their relationships with books. Various combinations of modules were designed for an enjoyable reading activity. Instead of organizing books in a standard order, the design includes several displays and arrangements of books for attracting children’s attention.
Keeping in mind that preschool children are physically active, potential risks are avoided by limiting the dimensions of the library units. This would also help teachers to supervise the children. Moreover, the
modularity of library units provides an option for corner placement and minimizing space use.
Legere is a modular system made of 15 mm-thick birch plywood. The units consist of multiples of 38 (38-76-114 cm), enabling different modules by taking the children’s height as a reference. Along with the fixed parts, there are also moving parts that allow optional replacement.

Legere, Latince kökenli bir kelime olup bir araya gelme, okuma ve hafiflik anlamlarına gelir. Tasarım da bu üç özellik üzerinden şekillenir.
Tunceli’deki Nazimiye Anaokulu için geliştirilen bu projede, çocukların okul öncesi eğitimlerinde faydalanabilecekleribir kitaplık tasarlandı. Tasarım sürecinde çocuklarınkitaplarla kurduğu ilişkilerin yanı sıra sosyal iletişim becerilerini geliştirebilecekleri bir ortam hazırlandı. Standart kitaplık düzeni yerine, kitapların çocuklara görsel açıdan merak uyandıracak çeşitli görünüm ve dizilim seçeneklerine uygun raflar tasarlandı.
Bu yaş grubundaki çocukların hareketli yapıları da öngörülerek, oluşturulan raf sistemlerinin boyu minimum seviyede tutularak olası tehlikeler engellendi. Proje ölçüleri çocukların boylarına uygun belirlenerek öğretmenlerin tüm çocukların hakimiyetini kontrol edebilmeleri sağlandı. Köşeye yerleşilebilirlik sayesinde mevcut alanın geniş kullanımını sağlandı.
Legere 15 milimetrelik huş kontrplaklardan oluşan modüler bir sistemdir. 38’in katlarından (38-76-114 cm) meydana gelen birimler çocukların boylarını referans alarak farklı parçalar oluşturmaktadır. Sabit parçalarla beraber isteğe bağlı değiştirilebilen hareketli parçalar da bulunmaktadır. Hareketli parçaları sayesinde farklı kullanım biçimlerine sahiptir.

bottom of page