top of page

Girift

2021

Tasarım ve Uygulama Ekibi:

Bahriye Elanur Kahya, Betül Avcı, Ceda Şenyürek, Cemal Kutay Kocaman, Cemre Gökçen, Fatma Sena Erkan, Fırat Doğan, Hacer Dinler, Hande Nur Demircioğlu, Nur Martha Gençoğlu, Nurselen Karal, Tuana Topcu, Tugay Tuncay Can

Proje Yürütücüleri:

Cansın Yılmaz, Seda Kurt Şengün

Project Asistanları:

Begüm Nar, Berfin Az, Elif Lahor, Enes Kaya, Sümeyye Nur Öztürk

Uygulama Desteği:

Proje Destekçileri:

Baba Yapı, TORID, Nazımiye Ortaokulu

Girift is designed for Nazımiye Secondary School at Nazımiye, Tunceli, by MEF University Faculty of Arts, Design and Architecture students, considering the school’s context and needs. The project is planned to be placed under the trees at the southwest corner of the school. A movable table in harmony with the landscape works together with horizontal and vertical surfaces at different levels.
Girift; intertwined, entangled.
Girift is developed to accommodate various activities in the school garden. A structure where students and teachers encounter each other, socialize and watch other activities is designed; chatting with coffee and tea, reading books together, having a snack. In addition to students and teachers, the structure also serves the animals living in the school garden to spend time under its shadow.
Enclosed spaces and semi-open spaces under the platforms and seating areas are designed so animals can meet with students to spend time together. The ramp taking users to the enclosed space is designed to assist them to climb over. As a result, a shelter for animals to protect them from severe weather conditions such as rain and sun is created.
Girift is an ideal space to have the last conversation of the day after school, to enjoy the open air while having lunch. If you bring your book, you can sit back and enjoy the shadow of the trees. You can tell your friend, “Wait for me at Girift,” or you can be the one to sit there and wait. It could be your favorite place to spend time during breaks, the place where you sit and chat with your teachers and friends, the last time reviewing notes with your friends before the exam, and keeping the score of the basketball game.

Girift, Tunceli’nin Nazımiye ilçesinde bulunan Nazımiye Ortaokulu için, MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi öğrencileri tarafından okulun bağlamı ve ihtiyaçları göz önüne alınarak tasarlanmıştır. Okul parselinin güney batı yönünde kalan ağaçlık alanın altına yerleştirilmesi öngörülmüştür. Çevresiyle uyumlu olan hareket ettirilebilir masa ile farklı kotlardaki yatay ve düşey yüzeyler birlikte çalışmaktadır.
Girift; iç içe geçmiş, çapraşık.
Girift, çevredeki etkinlik eksikliğini gidermek amacıyla geliştirildi. Öğrencilerin ve öğretmenlerin birbirleriyle karşılaştıkları, sosyalleştikleri ve diğer etkinlikleri izledikleri; kahve ve çaylar eşliğinde sohbet ettikleri, beraber kitap okudukları, bir şeyler atıştırdıkları; aynı zamanda okulun ev sahipliği yaptığı hayvanların da keyfini çıkardığı bir strüktür oluşturuldu.
Platformun altında kalan, oturma yerlerinin alt kısımları ve kapalı alan, hayvanların da öğrenciler ile birlikte vakit geçirebilmesi için oluşturuldu. Kapalı alana çıkan rampa, tırmanmayı kolaylaştıracak bir formda tasarlandı. Böylece okul ve okul dışındaki hayvanların yağışlı havalarda sığınabilecekleri, güneşli havalarda gölgesini kullanabilecekleri bir alan daha olmuş oldu.
Girift, okul çıkışı günün son konuşmasını yapmak, öğle arasında bir şeyler atıştırırken aynı zamanda açık havanın tadını çıkarabilmek için ideal bir alan. Kitabınızı getirdiyseniz sırtınızı yaslayıp gölgenin altında oturup tadını çıkarabilirsiniz. “Beni Girift’te bekle” diyerek arkadaşına haber verebilir ya da orada oturup bekleyecek kişi olabilirsiniz. Her tenefüste vakit geçirilen favori yer; öğretmenlerinizle ve arkadaşlarınızla oturup sohbet ettiğiniz, arkadaşlarınızla sınavdan önceki son tekrarın yapıldığı, basketbol maçının skorunu tuttuğunuz yer olabilir.

bottom of page