Neden MEF FADA’da (MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesinde) okumalıyım? Diğer mimarlık fakültelerinden farkınız nedir?


Öncelikle, verdiğimiz eğitimin niteliğinin çok yüksek olduğuna inanıyoruz. Farklı yarışmalarda ödül kazanan öğrencilerimiz ve yurt dışında başarı ile staj yapan çok sayıda öğrencimiz bu niteliğin kanıtları diye düşünüyoruz. Okulumuzdaki kuvvetli dayanışma ve paylaşma ortamınının öğrencilerin eğitim süreçlerine büyük katkısı bulunuyor. FADA’da rekabetçi değil paylaşımcı, birlikte öğrenmeyi ve üretmeyi teşvik eden, öğrencilerin birbirlerine destek olmalarını yaşam biçimi olarak kabul eden bir öğrenme ortamı bulunuyor. Okulumuzda hiyerarşik olmayan, yatay karar alma süreçleri bulunuyor. Her dönem iki kere yaptığımız öğrencilerin ve hocaların eşit söz hakkına sahip olduğu forumlarda her çeşit problemi ve öneriyi tartışıyoruz ve tüm katılımcıların oy birliği ile karar alıyoruz. Üniversitenin demokratik ve katılımcı bir ortam olması gerektiğine inancımız tam.




İç Mimarlık ve Mimarlık bölümlerinin/mesleklerinin farkı nedir?


Her iki meslek de canlılar için mekansal tasarım problemlerini çözmeyi hedefler. Bununla birlikte üzerinde çalıştıkları ölçekler farklıdır. Mimarlar; iklim, topografya, çevre yapıları veya doğal unsurlar gibi sınırlarla baş ederek tasarlarken, iç mimarların öncelikli sınırı, içerisinde tasarım yaptıkları yapı kabuğudur. Ölçek farkından dolayı, İç Mimarlık eğitiminde atmosfer, detay, malzeme, renk ve doku daha fazla düşünülür ve tartışılır.




MEF FADA’da Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümleri arasında geçiş yapmak mümkün mü?


İki bölüm arasında geçiş mümkün. Ancak, eğer İç Mimarlık Bölümü’nden Mimarlık Bölümü’ne geçiş yapılmak isteniyorsa, öğrencinin sıralamasının YÖK’ün mimarlık bölümlerine giriş için koyduğu 250.000 barajının üzerinde olması gerekiyor.




Okuduğum sırada MEF FADA bana staj yeri bulacak mı?


Hayır. Öğrencilerimizi portfolyo ve CV oluşturma aşamalarında destekliyoruz ancak staj yeri bulma konusunda FADA bir liste sağlamıyor, öğrenciler için bürolarla görüşüp staj yeri ayarlayamıyoruz. Öğrencilerin pek çok konuda olduğu gibi staj yeri bulma konusunda da en büyük avantajı, Hangar’da var olan dayanışma kültürüdür. Bu sayede öğrenciler birbirlerine destek olabiliyor, birbirlerinden ilham alabiliyorlar. Öğrencilerimizin staj yerlerini kendilerinin bulmalarının, eğitimlerinin ve kişisel gelişimlerinin bir parçası olduğunu düşünüyoruz. Yıllar içerisinde öğrencilerimizin Türkiye ve dünyanın çeşitli yerlerinde yaptıkları başarılı stajlar, bu düşüncemizin haklılığını kanıtlıyor. (bkz. FADA staj haritası) Tüm FADA öğrencilere birinci sınıfın sonunda yaptıkları Tasarla ve Yap! Stajı ise okul tarafından düzenleniyor. (bkz DBS sayfası)




MEF FADA’da okurken yurtdışında staj yapmak mümkün mü?


Elbette mümkün. 2016 - 2019 yılları arasında yüzden fazla öğrencimiz dünyanın muhtelif yerlerinde, çok çeşitli ofislerde staj yaptılar. Hatta bir kısmı staj yaptıkları ofislerden iş teklifi alarak profesyonel hayatlarına gittikleri ülkelerde başlama imkanı buldular. Öğrencilerimiz yurt dışı stajları için Erasmus desteği imkanından da yararlanabiliyorlar.




MEF FADA'da stajlar için nasıl bir uygulama yapılıyor?


1-Tasarla Yap stajı, Birinci sınıfın sonunda okulun organize ettiği bir staj. 2-Mesleki staj / ofis ve şantiye (toplam 72 gün). Bu sayı en az gerekliliği gösteriyor. Stajın eğitim için çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Tavsiyemiz, olabildiğince çok staj yapmak.




MEF FADA’dan mezun olduğumda iş bulabilecek miyim?


FADA öğrencilerini donanımlı, pek çok staj yaparak tecrübe kazanmış, kendisine Hangar sayesinde çok sağlam bir sosyal ağ oluşturmuş, kendine güvenen mimarlar / iç mimarlar olarak mezun ediyor. Mezunlarımızla sıkı ilişkilerimiz ve dayanışmamız da devam ediyor. Tabi bu konuda öğrencinin performansı, azmi ve isteği de son derece önemlidir.




Tasarım eğitiminde yetenek şart mıdır?


‘Yetenek’ kapsamına giren becerilerin toplumda genel geçer olarak anlaşıldığı şekliyle, şart değil. Her türlü beceriyi tüm öğrencilere kazandırmak okulun en temel görevlerinden birisi. Bu soru şu şekilde sorulmalı aslında: Tasarım alanlarından birinde eğitim almak istiyorum. Bu eğitime uygun olup olmadığımı anlamak için ne yapmalıyım? Bu soruya şöyle yanıt verilebilir: farklı alanlara ilgi duymak (bilim, teknoloji, müzik, sinema gibi), her sorunun sadece tek bir doğru yanıtı olmadığını bilmek, analitik düşünme becerisine sahip olmak, tasarım alanlarını sevmek, çok çalışmaya hazır olmak.




Tasarım Mimarlık - İç Mimarlık Bölümlerinden mezun olanların iş olanakları nelerdir?


Yapı sektörüne iş yapan tasarım firmalarında, inşaat şirketlerinde, malzeme sektöründe çalışmak ya da kendi tasarım firmasını kurmak oldukça yaygın. Tasarım eğitimin kazandırdığı yaratıcı düşünme becerisi, problem çözme, sosyal becerileri kullanarak farklı sektörlerde çalışan çok sayıda mezun da bulunuyor. Sanat sektörü, oyun tasarımı ve üretimi gibi tasarım ile ilgili alanlarda çalışmak da kişinin ilgisine ve kendini geliştirmesine göre mümkün.




Mimarlık - İç Mimarlık Bölümlerinin zorlukları nelerdir?


Çok çalışmak gereksinimi dışında en çok lise eğitiminin öğrencilere kazandırmakta eksik kaldığı konularda zorluk yaşanabiliyor. Bunlar kısaca, bireysel olarak düşünce üretme gereksinimi, inisiyatif kullanma becerisi, farklı görüşlerle karşılaşıldığında bocalamamak, herhangi bir sorunun tek değil çok doğru yanıtının olabileceğine alışmak.




MEF FADA’nın mimarlık ders programında neden statik, mukavemet ve yapı bilgisi dersleri yer almıyor?


Kullanılmayan bilginin unutulduğunu düşünüyoruz. Öğrenciler bilgileri ancak kendi projeleri kapsamında kullandıkları zaman kalıcı olarak özümseyebiliyorlar. Bu nedenle, yapı teknoloji derslerimiz konuları örnekler üzerinden tartıştığı gibi, bu dersleri stüdyo projeleri ile koordineli olarak yürütüyoruz. Böylece, öğrencilerimiz kuramsal yapı teknolojisi derslerinde öğrendikleri bilgileri hemen kendi projelerinde uygulayarak kalıcı hale getiriyorlar.




MEF FADA’da Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümleri proje dersleri neden haftada 12 saat?


Eğitim programımız yaparak öğrenmek üzerine kurulu. Kuramsal dersler öğrencilerin stüdyodaki üretimlerini destekleyecek şekilde kurgulanmış durumda. Stüdyolar eğitimin omurgasını oluşturuyorlar ve diğer dersler ile destekleniyorlar. Bunu sağlamanın yolu stüdyoların saatini Türkiye’deki genel uygulamanın üzerinde tutmak oluyor.




MEF FADA’nın öğrencilere sunduğu fiziksel olanaklar nelerdir?


Öğrencilerimizin ders saatleri dışında da birlikte veya bireysel olarak çalışmalarına olanak tanıyan stüdyo mekanımız FADA Hangar 7 gün 24 saat açıktır. Her öğrencinin tüm eğitim yaşamı boyunca kullanabileceği bir masa ve dolabı bulunmaktadır. FADA Hangar ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca FADA Lab içinde Lazer kesici, 3D yazıcılar, CNC kesici, ahşap laboratuvarı ve malzeme laboratuarı mevcuttur. FADA Lab ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.




MEF FADA’da Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümlerinde Çift Anadal yapmak mümkün mü?


Mimarlık ve İç Mimarlık programları arasında olduğu gibi MEF Üniversitesinin tüm programları arasında çift anadal yapmak mümkündür. Özellikle İç Mimarlık - Mimarlık arasındaki ortak deslerin sayısının çok olması nedeniyle Çift Anadal yapmayı tavsiye ediyoruz.




MEF FADA’da ders seçimlerinde bana yardımcı olacak danışman hocalarım olacak mı?


Elbette!




MEF FADA’nın Mimarlık ve İç Mimarlık bölümleri ücretleri ne kadar?


Burslar ve ücretlerle ilgili detaylı bilgiye MEF Üniversitesi burslar ve ücretler sayfasından ulaşabilirsiniz.




MEF FADA’nın burs olanakları nelerdir?


Burslar ve ücretlerle ilgili detaylı bilgiye MEF Üniversitesi burslar ve ücretler sayfasından ulaşabilirsiniz.




MEF FADA’da eğitimime destek olmak için öğrenci asistanlığı yapma olanağım var mı?


Elbette var. MEF FADA olarak, fakülte bünyesinde verilen çeşitli dersler ile gerçekleşen etkinlikler için saat ücreti karşılığında öğrenci asistanlık yapma olanağı sunuyoruz. Üst sınıf öğrencilerinin birinci sınıf öğrencilerine asistanlık yaparak teknik destek verdiği programı 2020 Bahar yarıyılında uzaktan eğitim süreci sırasında başlattık. Çok başarılı olması üzerine programı her sene uygulamaya karar verdik.




Seçme derslerin programda oranı ne kadar?


Çağdaş bir eğitimin en önemli bileşeninin her öğrencinin kendi ilgi alanına göre seçebileceği seçmeli dersler olduğunu düşünüyoruz. Mimarlık ve İç Mimarlık programlarının toplam 240 kredisinin 50’si seçmeli derslerden oluşuyor. Her dönem iki programda da çok sayıda farklı ilgi alanında seçmeli ders açılıyor. Dönemler boyunca açılan seçme derslerin listesine buradan ulaşılabilir.





...or you can submit your own question:

Thanks!

Click here to access FAQs in English >